Ko reikia verslui 21 amžiuje?

21 amžius už lango, o tai reiškia, kad pasikeitė daug kas: tie dalykai, kurie buvo įprasti ir atrodė tarsi savaime suprantami anksčiau, šiandien nebėra nei reikalingi, nei nešantys kokią nors naudą. Keičiasi visos sritys, pradedant mitybos įpročiais ir užbaigiant švietimu, pradedant požiūriu į sveikatą ir užbaigiant pramogomis, kurios siūlomos laisvalaikiui. Dar viena sritis, kuri taip pat sparčiai keičiasi, yra verslas. Taigi, ko iš tiesų reikia verslui šiame amžiuje, kad jis būtų žinomas, sėkmingas, naudingas bei pelningas? Apie tai – jau netrukus.

Suvokimo, ko iš tiesų reikia klientams

Laikai, kuomet visas sąlygas diktavo tik verslas ir būtent jis sprendė, kokius produktus savo pusryčių stalui, kosmetinės turiniui ar spintai užpildyti turėtų rinktis vartotojas, jau seniai pasibaigė. Šiandien svarbiausias būtent jis. Taigi, kiekvienas verslas, jei nori būtų sėkmingu, turi pirmiausia žinoti, ko iš tiesų pageidauja vartotojas. Kokios paslaugos ar prekės yra reikalingos šių dienų žmogui? Tai – klausimas, į kurį tiesiog būtina žinoti atsakymą kiekvienam verslininkui. Belieka tik pasidžiaugti, kad verslininkai, kurie vis dar ieško atsakymo į šį klausimą tikrai nėra vieni – jiems visada yra pasiruošusios padėti marketingo, rinkodaros bei kitų sričių specialistai, kurie, pasitelkę specialiai šiam tikslui sukurtus metodus, bus pajėgūs atsakyti į klausimą, kokią prekę norėtų įsigyti ar kokią paslaugą norėtų gauti šių dienų vartotojas. Tačiau net ir tuo atveju, jei atsakymas, kokios paslaugos ar prekės yra reikalingos jau yra gautas, verslininkas negali užmigti ant laurų – jis nuolat turi galvoti ir apie tai, kaip dar labiau pagerinti savo teikiamų paslaugų ar prekių kokybę, kaip atnaujinti asortimentą, kaip dar geriau išpildyti kliento lūkesčius ir pan.

Kūrybiškų sprendimų bei originalaus požiūrio

Gyvename tokiu metu, kuomet – apsidairius aplinkui, ima atrodyti, kad galime gauti viską, ko tik mums reikia (ir dažnu atveju, ko net nereikia): įvairioms kategorijoms priklausančių prekių (maisto produktų, kosmetikos, įvaizdžio detalių, baldų ir kt.) gaminių galite rasti tūkstančius skirtingų pasirinkimų, be to sparčiai daugėja ir kitų galimybių susijusių su įsigijimu (galime pirkti internetu ir tokiu būdu taupyti savo laiką, galime patys pasirinkti kokią dieną ar kokiu metu norėsime atsiimti prekes, galime gauti daug papildomos informacijos ir pan.). Visa tai reiškia tik vieną dalyką – pasirinkimų, kurie mūsų laukia šiandien, yra nesuskaičiuojama galybė. Būtent dėl šios priežasties, kiekvienam naujam verslui (tai galioja ir jau veikiantiems), būtinos dar kelios detalės – kūrybiški sprendimai bei originalus požiūris. Taigi, jei norite nepaskęsti šio amžiaus verslų jūroje, turite būti ypač originalūs ir į tuos pačius dalykus pažiūrėti naujai, kitaip. Juk, jei planuojate gaminti kosmetikos produktus ar teikti renginių organizavimo paslaugas, negalite aklai kopijuoti savo konkurentų – turite žinoti, kuo jūsų produktas ar paslauga bus kitokia, išskirtinė, geresnė už tas, kurias jau galima rasti rinkoje. Galite pasinaudoti netgi tam tikromis gudrybėmis: sekite savo konkurentus, stebėkite, kaip ir ką jie daro ir nuoširdžiai atsakykite sau į klausimus: ar galėtumėte būti geresni už juos? Ar galėtų pasiūlyti kokybiškesnę paslaugų už mažesnę kainą? Ką dar galite, ko negali jūsų konkurentai?

Kartu su originalumu bei kūrybiškumu – turi būti ir profesionalumas

Kūrybiškumas ir originalus požiūris į jau esančius dalykus yra tiesiog būtini, tačiau negalima pamiršti, kad kartu su juo turi būti ir profesionalumas. Galite būti labai kūrybiški, labai originalūs, tačiau, jei jūsų gaminama produkcija nebus kokybiška, o paslaugos – teikiamos neprofesionaliai, tikėtis populiarumo bei gerų įvertinimų bus sunku. Taigi, turite būti geriausi visomis prasmėmis, o esant poreikiui, visada verta prisiminti, kad nebūtinai viską turite daryti patys – yra daug įvairių sričių profesionalų, kurie bet kada jums gali padėti, pavyzdžiui, kai reikalingos profesionalios filmavimo paslaugos.

Turėti buhalterį – nebūtina

Jei anksčiau nei viena įmonė negalėjo būti įsivaizduojama be buhalterijos, tai šiandien tai nebėra tokia jau svarbi sąlyga. Žinoma, tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal visus jai keliamus reikalavimus ir reglamentuojančius įstatymus yra būtina, tačiau šiandien nebūtinai reikia turėti šios srities specialistą savo įmonėje. Šiandien galima rinktis laisvai samdoma buhalterio paslaugas arba kreiptis į įmones, kurios teikia tokio pobūdžio paslaugas. Be to, būtent toks sprendimas neretai būna naudingesnis tiek ekonomine prasme, tiek leidžia sutaupyti daugiau laiko. Savaime suprantama, kai kuriais atvejais (jei įmonė yra labai didelė) naudingesniu pasirinkimu gali tapti sprendimas samdyti pastovų buhalterį, tačiau tikrai ne visada. Taigi, kiekviena įmonė, atsižvelgdama į buhalterinės apskaitos apimtį, turėtų individualiai priimti sprendimą.

Nedaryk to, kas pelninga, daryk tai, kas arčiau širdies

Ilgą laiką buvo manyta, kad, jei jau nusprendei daryti verslą, tai reikia daryti, kas yra pelninga. Vis dėlto, šis suvokimas – anų dienų suvokimas, o šiandieninė pozicija tvirtina, kad reikia daryti tai, kas arčiausiai širdies. Kodėl būtent taip reikėtų elgtis? Viskas labai paprasta – pasirodo, kai žmogus nusprendžia nerti į tą veiklą, kuris jam labai patinka, pasiekiama kur kas geresnių rezultatų ir dar per trumpesnį laiką. O ar galėtų būti kitaip, juk būtent todėl ir atsirado posakis, jei nenori dirbti, tai rinktis mėgstamą veiklą. Na, o kad visa tai yra ne gražus prasimanymas, o tikra tiesa, įrodo ir duomenys apie jaunus verslus: pasirodo, kur kas rečiau bankroto sulaukia tie verslai, kurių savininkai myli tai, ką daro.

Ne visos reklamos priemonės yra reikalingos

Kalbant apie tai, ko reikia verslui, kad jis šiame amžiuje būtų sėkmingas, negalima pamiršti ir dar vienos svarbios srities. Tai – reklama. Beje, nesunku pastebėti, kad būtent šiandien yra siūloma kaip niekada daug įvairių reklamos galimybių, tačiau tai dar nereiškia, kad kiekvienas verslas turi rinktis visus reklaminius sprendimus, kurie tik yra įmanoma. Priešingai, sumanus verslas žino, ko jam reikia iš tiesų, o ko galima atsisakyti. Taigi, svarbiausia, kad pasirinktume ne visas, o tas reklamos priemones, kurios jūsų verslui tinka labiausiai ir galėtų geriausiai padėti siekti konkrečių, jūsų išsikeltų tikslų. Pavyzdžiui, jei dabartinis jūsų tikslas yra mokėti tik už realius rezultatus, jums puikia tiks Adwords reklama, o, jei jums reikia video, kuris išsamiai pristatytų jūsų verslą nuo pat pirmos dienos, jums reikalingas reprezentacinis video ir profesionalus video kūrimas, filmavimas.

Žinojimo, kad kiekviena nesėkmė priartina prie sėkmės

Kad išliktumėte konkurencinėje 21 amžiaus kovoje, turite žinoti, kad to, ko gero, nebus įmanoma padaryti ir be jūsų asmeninio nusiteikimo. Pasirinkimų šiandien yra tiek daug, kad tikimybė pasirinkti ne pačius tinkamiausius konkrečiu metu esamoje situacijoje yra labai didelė, o aplinkybė, kad jūsų konkurentai taip pat nesnaudžia, ir, galbūt, tuo metu, kai jums nesiseka, jiems nutiko atvirkščiai, lemia nesėkmes, kurios turi neigiamos įtakos jūsų verslo plėtrai bei rezultatais. O jei prie viso to dar pridėsime ir netinkamą jūsų asmeninį nusiteikimą, kad toliau – bus dar tik blogiau, tokiu atveju verslo ateitis gali būti labai neužtikrinta. Taigi, svarbu mąstyti tinkamai – atminkite, kad kiekvienas nesėkmingas periodas yra laikinas ir tik dar labiau priartina jus prie sėkmės.

 

 

Išnaudokite visus interneto privalumus

Jau ne vienerius metus turime galimybę naudotis internetu ir be jo neįsivaizduojama savo kasdieninio gyvenimo, tačiau lygiai taip pat nereikėtų įsivaizduoti ir verslo. Internetas šiandien suteikia daugybę puikių galimybių, kurias gali rinktis verslo atstovai, ir jų kasdien tik daugėja. Taigi, jau šiandien privalote sužinoti, kuo jūsų verslui gali būti naudingas internetas ir būtinai išnaudoti visus jo privalumus.

Būti socialiai atsakingu

Ne paslaptis ir tai, kad šių dienų vartotojai tampa vis išrankesni, todėl iš verslo tikisi kuo daugiau – ne tik kokybiškų prekių ar paslaugų, bet ir malonaus aptarnavimo, greito pristatymo, vertingų patarimų ir pan. Dar vienas dalykas, kurio taip pat vis dažniau ir dažniau tikimąsi iš šių dienų verslo, yra socialinis atsakingumas. Ne paslaptis, kad dauguma šiandieninių žmonių nebeapsiriboja vien tik darbu, buitimi bei laisvalaikiu – šių dienų žmogui rūpi aktualijos, problemos, jis galvoja, ką galėtų pakeisti ir padaryti, kad rytojus būtų saugesnis, ramesnis, šviesesnis. Tai atsispindi  ir žmonių pasirinkimuose, susijusiuose su verslu – pastebėta, kad vartotojai labiau teikia pirmenybę tų  verslų produkcijai ar paslaugoms, kurie yra socialiai atsakingi. Taigi, socialiai atsakingas verslas turi daugiau galimybių tapti sėkmingu 21 amžiaus verslu, o socialinė reklama yra vienas iš būdų tai padaryti.

Būti draugišku gamtai bei aplinkai

Kiekvienas verslas, nepriklausomai nuo to, kokia yra jo paskirtis (gaminti prekes ar teikti paslaugas), tam, kad galėtų vykdyti savo veiklą, daro ir neigiamą poveikį gamtai (transporto priemonės bei gamyklos teršia atmosferą, gamybinio verslo rezultatas – tonos įvairiausių atliekų, vartojami įvairiausi ištekliai bei energija ir t.t.). Ir nors visada verslas turėjo laikytis tam tikrų reikalavimų, išvada viena – bet kuris verslas daro neigiamą poveikį gamtai, aplinkai, o dažnu atveju ir žmogaus sveikatai. Taigi, šių dienų vartotojui jau nebepakanka vien tik gauti kokybiškų prekių ar paslaugų, jam svarbu, kokia viso to atsiradimo kaina – kokia žala buvo padaryta aplinkai, gamtai bei žmogaus sveikatai, kol gautas galutinis rezultatas? Tyrimai patvirtina, kad vis daugiau ir daugiau žmonių pirmenybę teikia toms prekėms bei paslaugoms, kurioms buvo pagamintos ar išgautos darant kuo mažesnę neigiamą įtaką aplinkai, gamtai bei žmogaus sveikatai. Pavyzdžiui, vis daugiau ir daugiau žmonių perka tuos kosmetikos gaminius, kurie nebuvo išbandyti su gyvūnais, yra gaminami iš natūralių žaliavų ir pan.

Betarpiškumo

Su kuo daugumai žmonių ilgus metus asocijavosi verslas? Šaltumu, oficialumu, logika, griežtumu, tikslumu bei iš anksto numatytais argumentais. Sutikite, nors tai ir yra reikalinga tam tikrais atvejais, vis dėlto, kuria nelabai draugišką atmosferą. O būtent draugiškumo vis labiau ir pasiilgsta šių dienų žmonės – skubantys, bėgantys, suirzę, ir dažnu atveju net nebesuprantantys, kas tikrai, o kas ne. Taigi, nesunku suprasti, kodėl šių dienų verslas turi gebėti kurti ypač artimą ryšį su savo klientu, draugišką bei betarpišką atmosferą. Nieko keista, kad vis daugėja priemonių bei būdų, kaip tai padaryti. Vienas sparčiausiai populiarėjančių būdų, naudojamų siekiant sukurti draugišką atmosferą su savo klientais ar pritraukti naujų, yra nuomonių lyderiai.

 

Gebėjimo neprisirišti prie konkrečių planų

Jei praėjusiuose dešimtmečiuose buvo ypač populiaru sudarinėti įvairaus pobūdžio planus, kurių buvo įprasta griežtai laikytis, tai šiuo metu situacija šiek tiek pasikeitė – tokie planai vis dar yra reikalingi (kai kuriais atvejais netgi ir būtini), kaip ir gebėjimas jų laikytis, tačiau šių dienų verslo atstovams labai svarbu įsisąmoninti, kad ne  tai svarbiausia. Gyvename pasaulyje, kuriame kas sekundę viskas keičiasi labai sparčiai, o kiekvieną dieną mūsų laukia daugybė naujų pasirinkimų bei galimybių, todėl labai svarbus gebėjimas lanksčiai vertinti situacijas ir gebėti priimti tinkamiausius sprendimus realiuoju laiku, o ne vien tik laikytis iš anksto sudarytų planų. Galbūt tai, ką numatėte vakar, šiandien bus visai nebereikalinga ir nenaudinga? Tikrai tikėtina.

Samdykite darbuotojus nuotoliniu būdu

Jei norite, kad jūsų verslas klestėtų, labai svarbų vaidmenį suvaidins ir jums dirbančių žmonių indėlis. Verta pasistengti, kad jums dirbtų patys geriausi. Vis dėlto, šiandien verslininkų situacija šiuo klausimu yra gerokai palankesnė  nei tuo atveju, jei kalbėtume apie tą, su kuria buvo priversti taikytis verslo atstovai prieš kelis dešimtmečius. Šių dienų verslo atstovai turi galimybę samdyti darbuotojus nuotoliniu būdu – tai puiki proga rasti geriausius darbuotojus geriausiomis sąlygomis, pamirštant geografinius apribojimus.

Pamirškite komforto zoną

Nors šių dienų verslo atstovai turi kur kas daugiau galimybių, kurios leidžia paprasčiau bei greičiau siekti geriausių verslo rezultatų, tuo pat metu svarbu nepamiršti ir fakto, kad šis amžius yra kupimas iššūkių, o verslininkams jų – taip pat per akis. Taigi, jei prieš dešimt ar daugiau metų dar buvo galima atsisakyti minties apie drąsias, veržlias idėjas, tai – šiandien tai nebėra pats geriausias sumanymas. Iš anksto nusiteikite, kad jog teks palikti komforto zoną.

Daugiau galimybių gauti investicijas

Kalbant šia tema, negalima paminėti ir dar vieno, su tuo susijusios akcento: jei atsigręžtume į praeitį, pamatytume, kad anksčiau verslą norintys pradėti žmonės, neturėjo tiek  galimybių gauti investicijų šiai veiklai pradėti nei dabar. Įvairios paraiškos, pateikti projektai, dalyvavimas konkursuose, palankios sąlygos paskolai gauti – tai tik keletas finansavimo būdų, kuriuos šiandien gali rinktis kiekvienas, norintis pradėti savo verslą.

Tačiau, ar to pakaks?

Taigi, jau įvardijome nemažai dalykų, kurie pasikeitė, tačiau kurių tikrai reikia 21 amžiaus versli, jei jis nori ne tik nepražūti konkurencinėje kovoje, bet ir būti sėkmingu. Tačiau, nesunku pastebėti, kad yra ir tokių akcentų, apie kuriuos galima sakyti trumpai – niekas nepasikeitė ir jie vis dar yra reikalingi šių dienų verslui. O kokie jie?

Aukščiausia kokybė

Visai nesvarbu, ką veikiate – gaminate produktus ar teikiate paslaugas, svarbiausia, kad užtikrintumėte aukščiausią jų kokybę. Ji buvo svarbi ir anksčiau ir drąsiai galima pareikšti, kad bent šiuo klausimu niekas nepasikeitė – niekam nereikia nekokybiškų prekių ar paslaugų. Galbūt tik pasikeitė pačių verslų atstovų požiūris į norą sužinoti, ką vartotojai galvoja apie kokybę: jei anksčiau verslininkai nenoriai investavo į būdus tam, kad galėtų sužinoti, ką pirkėjai ar klientai galvoja apie jų prekes ar paslaugas, tai šiandien situacija pasikeitė ir vargas tam verslininkui, kuriam nerūpi vartotojų nuomonė.

Malonus aptarnavimas

Dar vienas akcentas, be kurio šiandien negali būti įsivaizduojamas joks sėkmingas verslas, yra malonus aptarnavimas. Tai mėgo tiek anų laikų, tiek šių dienų pirkėjai, todėl tai – tiesiog būtina detalė. Tad verslo atstovams belieka tik palinkėti negailėti nei laiko, nei išlaidų investuojant į tai, kad jų klientams būtų suteiktas malonus aptarnavimas.

Visi papildomi sprendimai, kurie būtini jūsų verslui, tačiau jų negalite atlikti patys, turi būti profesionalūs

Labai dažnai pasitaiko tokių situacijų, kuomet verslui yra reikalingi papildomi sprendimai, tačiau jų neįmanoma atlikti savo jėgomis, pavyzdžiui, reikia reklamos, kuri reklamuotų naują prekę. Taigi, jei jūsų verslui reikia papildomų paslaugų, svarbiausias jūsų uždavinys pasirūpinti, kad jos būtų atliekamos profesionaliai, šiuo atveju – reikalingas profesionalus reklamos kūrimas.

Tinkamas išteklių valdymas

Joks verslas negali būti vykdomas neturint išteklių. Priklausomai nuo situacijos, gali būti reikalingi įvairūs ištekliai, tačiau pagrindiniai – finansiniai, žmogiškieji, techniniai. Jei norite, kad jūsų verslas būtų sklandus ir pelningas, viena svarbiausių sąlygų yra užtikrinti tinkamą jų valdymą. Tai buvo svarbu anksčiau, svarbu ir dabar.

Investuokite į darbuotojus

Jei norite būti pačiais geriausiais, jums ir turi dirbti geriausi. Žinoma, tai dar tikrai nereiškia, jog būtent nuo pat pirmos dienos jums dirbs patys geriausi savo srities specialistai, tačiau būtent tokiais jūs juos ir galite ir paversti. Taigi, labai svarbu, kad nuolat investuotumėte į profesinį jums dirbančių žmonių augimą, skatintumėte juos dirbti dar geriau, tinkamai motyvuotumėte. Savaime suprantama, jūs taip pat turite augti – ir ne tik tobulindami profesinius ar vadovavimo įgūdžius, bet ir svarbūs asmeniniai lūkesčiai kompanijos atžvilgiu – kiekvienas metais pelnas bei klientų skaičius turi būti dar didesnis, o paslaugos ar produktai – dar geriau atitikti klientų lūkesčius.

Mokykitės ir savo, ir kitų klaidų

Tam, kad galėtumėte pasiekti geriausių verslo rezultatų, reikalingas mokymasis, kuris, buvo svarbus visais laikais ir čia kalbama ne apie dar vieną naujos kalbos išmokimą ar apie tobulą darbą nauja kompiuterine programa, o apie mokymąsi iš savų ir svetimų klaidų. Verslas – gyvas organizmas, tad nieko keista, jog vykdant tokio pobūdžio veiklą neretai yra priimami klaidingi sprendimai. Ir nors pastarieji neretai kainuoja ypač skaudžiai, tuo pat metu tai yra gera proga ir šio bei to išmokti ir, žinoma, padidinti tikimybę, kad panašių netikėtumų bus išvengiama ateityje. Taigi, mokykitės ir iš savo, ir iš svetimų klaidų. Kiekvieną dieną ne tik pagirkite save už teisingus sprendimus, bet ir paklauskite, ką padarėte ne taip ir kaip tai atsilieps jūsų verslui. Stebėkite ir savo konkurentų klaidas – tai gera proga išmokti dar daugiau.

 

 

 

Tikėti tuo, ką darote ir pasirinkti šiam tikslui bendraminčius

Visai nesvarbu, ar verslą buvo nuspręsta pradėti prieš kelis dešimtmečius ar tiesiog praėjusiais metais – visais laikais, kuomet kalba sukasi apie verslą, buvo svarbu, yra svarbu ir bus svarbu nuoširdžiai tikėti tuo, ką darote. Lygiai tą patį galima pasakyti ir kitu atžvilgiu – labai svarbu pasirinkti bendraminčius – kai žiūrima ta pačia kryptimi, visi tikslai pasiekiami kur kas greičiau bei lengviau.

Teks rizikuoti

Dar vienas elementas, kurį galima pritaikyti tiek ankstesnių, tiek šių laikų verslininkams, yra rizika. Kiekvienas verslas – tai naujas projektas, kurį sėkmingai įgyvendinti galima tik žengiant  žingsnius, o kiekvienas net ir labai gerai apgalvotas žingsnis yra tam tikra rizika, todėl svarbu suprasti – kad ir kokį verslą vykdytumėte (nepaisant geografinių apribojimų, apimties, lūkesčių ir t.t.), jums teks rizikuoti.

Tam tikros asmeninės savybės

Ko reikia verslui 21 amžiujeKiekvienas verslas prasidėjo nuo žmogaus, kuris sumanė, kad jam (jo miestui, šaliai ar net visam pasauliui), reikia dar vienos verslo idėjos. Tačiau, ar žinote, kas dažniausiai skiria tuos žmones, kuriems šauna mintis pradėti verslą nuo tų, kurie apie tai net nepagalvoja, o, jei ir pagalvoja, tai vis tiek nieko nedaro? Tai – asmeninės savybės. Tad, kokios savybės yra tiesiog būtinos žmogui, norinčiam pradėti savo verslą? O jų sąrašas ne toks jau ir trumpas – žingeidumas, sumanumas, įžvalgumas, kūrybingumas, originalus, puikūs komunikacijos ir psichologijos įgūdžiai, ir… noras keisti pasaulį.

 

 

Taigi, apibendrinant klausimą, ko reikia 21 amžiaus verslui, kad jis būtų sėkmingas galima daryti išvadą, kad, lyginant su ankstesniais periodais, nemaža dalis akcentų jau yra pasikeitę (pavyzdžiui jūsų verslui gali būti naudingi nuomonių lyderiai arba tai, kad socialiai atsakino įmonės greičiau pelno klientų palankumą), tuo tarpu negalima pamiršti, kad svarbūs ir tie akcentai, kurie buvo aktualūs visais laikais – aukščiausia produktų bei paslaugų kokybė, mokymasis iš savo ir svetimų klaidų, investavimas į darbuotojus ir pan.